Tussen de uitvoering van een geweldig business plan en de harde werkelijkheid staat altijd een groot probleem: IT. Een prachtig illustratie van deze stelling kwam ik gisteren tegen toen ik de persoonlijke blog las van Michael Arrington over de reden van de verkoop van TechCrunch aan AOL. Techcrunch bestaat uit een netwerk van techbloggers en is de nummer 1 bron van informatie voor mensen zoals ik die geïnteresseerd zijn in nieuwe ontwikkelingen. Als we oprichter Michael moeten geloven is het niet het geld (insiders schatten de deal op $30 mio, ~5 maal de omzet) maar de IT-problemen die hem veel te veel werden. Onvoorstelbaar: de mensen die toegang hebben tot de meest geavanceerde technologie en als geen ander in staat zijn de waarde en het nut van ervan te beoordelen, hebben moeite hun eigen IT op orde te krijgen. Of zoals in één van de commentaren wordt opgemerkt

Right? That’s kind of what I was thinking… if TechCrunch – who previews practically every new noteworthy (or not) technology ever developed before the rest of us as well as the mobile AND home phone numbers of every single tech CEO within a 100 or more mile radius of the valley on speed dial – can’t figure out their blog and database “tech problems”, what small snowball’s-chance-in-hell hope do the rest of us have?!

Ik vrees dat Michael nog wel eens van een koude kermis kan thuiskomen. Onder de vleugels van AOL hoeft-ie zich straks geen zorgen meer te maken over de techniek, dat regelt de IT-afdeling van AOL wel. Ik voorspel dat Michael heel erg teleurgesteld gaat raken. IT gaat hem ontzorgen, maar dat gaat leiden tot frustratie. Gelukkig heeft heeft ie dan nog het geld.