Enquete onderzoek

Eenvoudig zelf enquetes uitzetten met de templates van TMA

Het regelmatig doen van klant- en medewerkersonderzoeken om inzicht te krijgen in de tevredenheid helpt bedrijven om vroegtijdig bij te kunnen sturen. Dergelijke onderzoeken worden strategisch ingezet en zijn vaak een KPI (key performance indicator) van het verantwoordelijk management.

Voor bedrijven en organisaties met een eigen TMA portal is het zelfstandig doen en opstarten van zulke onderzoeken nu heel gemakkelijk met de nieuwe Questionnaire tool. Vanaf vandaag hebben alle klanten van PRiMAN met een Integraal Talent Management TMA Portal (configuratie: Talent Performance Management) automatisch (zonder meerkosten) beschikking gekregen over de nieuwe functionaliteit.

De kracht van TMA Questionnaire zit hem in de tientallen template vragenlijsten die onderdeel zijn van de enquete functionaliteit. Op allerhande onderwerpen variërend team agility tot klant tevredenheid   zijn er templates met steeds 10-20 voorbeeld vragen beschikbaar. De vragen zijn eenvoudig aan te passen, aan te vullen of te verwijderen. Op deze wijze kun je snel  een goede vragenlijst maken.

“Questionnaire is precies wat ik nodig heb, juist nu iedereen thuis werkt.”

 

Het regelmatig enquêteren van medewerkers en klanten is belangrijk omdat tegenwoordig veel contact online verloopt en belangrijke signalen daardoor kunnen worden gemist.

“Wij willen wij onze klanten helpen om sneller, makkelijker en goedkoper zelf enquetes uit te kunnen zetten onder klanten en medewerkers. Dat helpt hen om beter in te kunnen spelen op de gevolgen van de veranderende werkomstandigheden en nieuwe dynamiek in de markt. Het is een waardevolle toevoeging aan ons bestaande instrumentarium en dashboards die bedrijven helpen om meer rendement uit het talent van hun mensen te halen en daarmee hun ongewenste verloop en verzuim terug te brengen en de productiviteit te verhogen.”

Zo onderbouwt Jan Prins, oprichter van PRiMAN, de keuze om de nieuwe functionaliteit direct ter beschikking te stellen van alle bestaande klanten. Ook voor nieuwe klanten komt Questionnaire  zonder aanpassing van de licentievoorwaarden automatisch ter beschikking. 

 

De resultaten zijn zowel beschikbaar in de vorm van aggregeerde antwoorden (bij de meerkeuze vragen) als samengestelde antwoorden (bij de open vragen). Ook is het mogelijk om de resultaten tegen de tijd uit te zetten, zodat trend lijnen zichtbaar worden. 

 

Met voorbeeld vragen verdeeld over tientallen templates in meerdere talen worden gebruikers op weg geholpen om zelf een kwalitatief goede en volledig gecustomiseerde vragenlijst op te stellen en deze eenvoudig via email en onder eigen naam uit te zetten onder medewerkers of externe relaties.

WhatsApp chat